Centrum pro zdravotně postižené Ústeckého kraje, o.p.s., §37 - Odborné sociální poradenství
Služba naplňuje potřebu:
- Info
- Zajištění bezpečí
- Jiná potřeba
- Zaměstnání
- Péče o blízké
- Psychická podpora
- Řešení konfliktů
- Bydlení
Území, na kterém je služba poskytována
Komu je služba určena
- zdravotně postižení
Věkové skupiny
- děti předškolního věku (1-6 let)
- mladší děti (7-10 let)
- dorost (16-18 let)
- starší senioři (nad 80 let)
- starší děti (11-15- let)
- dospělí (27-64 let)
- mladí dospělí (19-26 let)
- mladší senioři (65 - 80 let)
Kontaktní údaje na službu
- Identifikátor sociální služby: 4704104
- Druh sociální služby: §37 - Odborné sociální poradenství
- Adresa: Na Popluží 821,40001 Ústí nad Labem
- Telefon: 775 204 057
- E-mail: honzajkova@krcentrum.cz
- Web: krcentrum.cz
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Služba je určena klientů se zdravotním, tělesným, sluchovím, zrakovým, mentálním, chronickým postižením a seniorům.
2. Smysl, poslání a cíl služby
Cílem je
- nalezení pro klienta přijatelné řešení jeho nepříznivé situace
- nalezení a stanovení dosažitelných cílů podle konkrétních možností a schopností a to v souladu se zájmy, vůlí a osobním přáním klienta
- odstranění nebo alespoň zmírnění pocitu osamění, odmítavých či dokonce negativistických postojů klienta vůči společnosti
- zlepšení nebo udržení kvality života klienta na stávající úrovni podle jeho možností a schopností v rámci rodinného kruhu, nebo známém a přátelském prostředí
- udržení stávajících kontaktů s přáteli, kamarády, popř. navázání nových
- hledání nových příležitostí a aktivit s cílem zapojit se více do společnosti
- hledání příležitostí, aktivit, které by zaujaly a napomohly vyplnit kvalitně život, podpořily jeho rozvoj psychický a fyzických schopností a rozvíjely dovednosti
Poslání služby
- Je pomoc-péče-podpora o soc. znevýhodněné osoby z důvodu nepříznivého zdravotního stavu, zdravotního handicapu nebo chronického či dlouhodobého onemocnění, dále také úbytku fyzických sil, který přichází s věkem
- Informovat klienta, případně jeho nejbližší okolí, o jeho právech, možnostech řešení jeho nepříznivé situace
- Společné hledání optimálního a pro něj nejpřijatelnějšího postupu řešení
- Sdílení podpory klientovi, případně jeho blízkým, při prosazování oprávněných zájmů, požadavků, práv
- Pomáhat s vyřizováním na úřadech i jinde
3. Nabízené činnosti
- Služba je poskytována odbornými poradci ze zákona zdarma. Poradce musí dbát, aby dával vždy aktuální informace ze sociální oblasti.
- Jedná se o službu ze zákona anonymní, ale i přesto si sociální pracovnice vede předepsaný záznamový list, kde vyplní předepsané údaje. Může vést i diář, kam si může zapisovat předem objednané klienty, nebo kontakty s klienty, které trvaly nejméně 30minut (intervence).
- S klientem nejprve rozebere jeho problém, situaci a posléze hledají společné řešení
- Klientovi, který objektivně nezvládá z různých důvodů vyplňování či sepisování listin, formulářů, které potřebuje předkládat, soc. pracovnice pomůže
- Pomáháme zprostředkovat i následné spolupracující subjekty za účelem vyřešení problému klienta
- Zprostředkujeme kontakt na pracovníky – odborné konzultanty architektonických bariér nebo pracovníky našeho zakladatele Národní rady osob se zdravotním postižením
- Pomůžeme s vyhledáváním na internetu a umožníme přístup k pc
- Po celou dobu jsme klientovi se zdravotním postižením nebo je-li ještě navíc i v obtížné životní situaci, podporou
- Dbáme na dodržování lidských práv, svobody a zachování důstojnosti klienta
- Poskytujeme podporu při udržení bydlení a pomoc při řešení, když je např. klient ohrožen ztrátou bydlení
- Pomáháme při hledání zaměstnání ve spolupráci s úřadem práce, jehož odborný pracovník do našeho zařízení každý měsíc dochází pracovat
- Pomáháme klientovi při dalším vzdělávání s ohledem na jeho zdravotní postižení, např. vyhledáváním nejrůznějších kurzů, studijním programů, rekvalifikace, apod.
- Poskytneme informace, odborné rady, podporu, směřující k řešení nepříznivé situace, např. poradenství při podávání žádosti o průkaz osoby se zdr. postižením, žádosti o dávky, podpory v hmotné nouzi, státní podpory, různé příspěvky, apod.
- Poskytneme podporu při komunikaci s úřady, např. při vyřizování nejrůznějších žádostí, dávky, příspěvky
- Poradíme při výběru vhodné soc. služby v daném regionu
- Poskytneme specifickou podporu klientům, kteří mají problém s pochopení nějakých listin, formulářů nebo smluv, popř. jim zprostředkujeme další odborníky
- Pomůžeme při řešení reklamací, s kterými si klient neví rady
- Poradíme ohledně kvality a výše plateb za soc. služby, vysvětlíme platební podmínky
- Poradíme kam se obrátit, na jaké instituce, pokud potřebuje klient řešit např. problematiku zbavení či omezení způsobilosti k právním úkonům, diskriminaci a ochranu lidských práv, aj
- Poradíme při bezbariérových úpravách v bytě, domě, na zahradě
- Pomůžeme radou s udržením stability domácích rozpočtů
- Pomůžeme se zajištěním, obstaráním vhodné KZP, ať již nákupem, zprostředkováním zapůjčení, apod.
- Zprostředkujeme kontakty na další vhodné poskytovatele soc. služeb nebo spolky, kde se sdružují postižení lidé
4. Specifika služby
- osoby se zdravotním postižením, dlouhodobě či chronicky nemocné, s úbytkem fyzických sil
- věková kategorie od 1 roku až po osoby nad 80let.
Časový rozsah poskytování služeb
Úhrada za služby
NEPLACENÁ SLUŽBAFakultativní činnost
NEArchitektonická bezbariérovost
ANOSlužby OSP poskytujeme v hezbariérovém prostředí, uzpůsobené pro klienty se zdravotním postižením.
Název poskytovatele
Centrum pro zdravotně postižené Ústeckého kraje, o.p.s.
IČ poskytovatele
26593661
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: Na Popluží 821,40001 Ústí nad Labem
- Telefon: 775204057
- E-mail: honzajkova@krcentrum.cz
- Web: krcentrum.cz