Centrum pomoci Samaritán, §61 - Nízkoprahová denní centra
- Info
- Jídlo
- Zajištění bezpečí
- Psychická podpora
Území, na kterém je služba poskytována
Komu je služba určena
- sociální krize
Věkové skupiny
- dorost (16-18 let)
- starší děti (11-15- let)
- dospělí (27-64 let)
- mladí dospělí (19-26 let)
Kontaktní údaje na službu
- Identifikátor sociální služby: 2145028
- Druh sociální služby: §61 - Nízkoprahová denní centra
- Adresa: Štefánikova 246,40001 Ústí nad Labem
- Telefon: 475601805
- E-mail: modes@charitausti.cz
- Web: https://www.charitausti.cz/
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Služba je určena mužům a ženám bez přístřeší ve věku od 18 let.
Osobami bez přístřeší jsou:
- osoby žijící na ulici,
- uživatelé služeb noclehárny,
- osoby ve finanční tísni,
- osoby žijící v nevyhovujících podmínkách,
- osoby, které prozatímně bydlí u přátel a příbuzných nebo bez právního nároku využívají pozemku nebo prostor, který jim nenáleží.
2. Smysl, poslání a cíl služby
NAŠE POSLÁNÍ: Posláním Centra pomoci Samaritán v Ústí nad Labem je nabídnout osobám bez přístřeší podmínky pro uspokojení jejich základních životních potřeb. Služba poskytuje stravu, podmínky pro zajištění osobní hygieny, ošacení a sociální poradenství. Služba nabízí individuální podporu a bezpečné prostředí pro řešení nepříznivé sociální situace.
CÍLE CENTRA POMOCI SAMARITÁN
- Zajištění základních životních potřeb - bezpečí, teplo, strava, osobní hygiena a ošacení
- Snížení sociálních rizik prostřednictvím sociálního poradenství.
- Začlenění uživatelů do společnosti.
- Podpora uživatelů k samostatnému řešení obtížných životních situací.
- Poskytnutí zázemí k řešení negativních dopadů souvisejících se ztrátou přístřeší.
- Motivace a podpora uživatele ke vstupu či návratu uživatelů na trh práce.
- Získání samostatného bydlení uživatelů.
- Vytváření podmínek ke zlepšení zdravotního stavu uživatelů.
- Podpora k obnovení či upevnění rodinných vztahů.
- Nabídnutí pomoci k řešení finanční situace uživatelů.
- Podporovat a motivovat uživatele v řešení jejich životní situace, prohlubovat schopnost uplatňovat svá práva a zprostředkovat kontakt s návaznými službami a organizacemi v rámci poskytování sociálního poradenství.
PRINCIPY
Respektování ztráty domova, způsobu života a porozumění uživatelům je základní hodnotou naší služby. Všichni zaměstnanci Centra pomoci Samaritán poskytují uživatelům podporu a ochranu v obtížné životní situaci. Centrum pomoci Samaritán nabízí důvěru, důstojnost a bezpečný prostor pro načerpání nových sil.
3. Nabízené činnosti
CO NABÍZÍME
CENTRUM POMOCI SAMARITÁN POSKYTUJE:
- pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu,
- poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy,
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
a) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:
- umožnění celkové hygieny těla,
- pomoc při osobní hygieně,
- umožnění vyprání osobního prádla,
- poskytnutí ošacení z charitního šatníku
b) poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
- poskytnutí stravy,
- vytvoření podmínek pro přípravu stravy: zajištění stravy od dodavatele
c) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- pomoc při vyřizování běžných záležitostí
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporující sociální začleňování osob, včetně uplatňování zákonných nároků a pohledávek.
Základním prvkem pomoci je individuální plánování, které slouží uživateli k hledání východisek z obtížných situací. Postupně dochází k plnění naplánovaných cílů v oblasti zaměstnání, bydlení, zdravotního stavu, osobních problémů apod. Sociální pracovník sleduje naplňování cílů a v případě, že nedochází k naplňování cílů, navrhuje možnosti přehodnocení a hledání jiných cest tak, aby došlo ke zmírnění nebo vyřešení nepříznivé situace uživatele. Po navození změny, dosažení cíle, se celý průběh práce zhodnotí a uživatel si volí další postupy řešení své situace.
4. Specifika služby
CENTRUM POMOCI SAMARITÁN NEPOSKYTUJE SLUŽBU OSOBÁM:
- agresivním
- osobám pod vlivem alkoholu (více než 0,4%),
- osobám, u kterých je zjištěno infekční onemocnění přenosné v rámci běžného společného soužití,
- osobám, jejichž zdravotní stav vyžaduje péči další osoby.
Časový rozsah poskytování služeb
Úhrada za služby
PLACENÁ SLUŽBAÚHRADA ZA SOCIÁLNÍ SLUŽBU
- sociální poradenství je poskytováno bezplatně
- polévka + chléb + káva (6 Kč)
- svačinový balíček (4 Kč)
- sprcha (10 Kč)
- šampon a mýdlo (1 Kč)
- ošacení, obuv (symbolický poplatek)
Fakultativní činnost
NEArchitektonická bezbariérovost
ANONázev poskytovatele
Charita Ústí nad Labem
IČ poskytovatele
44225512
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: Štefánikova 246,40001 Ústí nad Labem
- Telefon: 472744684
- E-mail: reditel@charitausti.cz
- Web: https://www.charitausti.cz/