Centrum pomoci Samaritán, §61 - Nízkoprahová denní centra

Služba naplňuje potřebu:
  • Info
  • Jídlo
  • Zajištění bezpečí
  • Psychická podpora

Území, na kterém je služba poskytována

Komu je služba určena

  • sociální krize

Věkové skupiny

  • dorost (16-18 let)
  • starší děti (11-15- let)
  • dospělí (27-64 let)
  • mladí dospělí (19-26 let)

Kontaktní údaje na službu

  • Identifikátor sociální služby: 2145028
  • Druh sociální služby: §61 - Nízkoprahová denní centra
  • Adresa: Štefánikova 246,40001 Ústí nad Labem
  • Telefon: 475601805
  • E-mail: modes@charitausti.cz
  • Web: https://www.charitausti.cz/

Popis sociální služby

1. Komu je služba určena

Služba je určena mužům a ženám bez přístřeší ve věku od 18 let.

Osobami bez přístřeší jsou:

  • osoby žijící na ulici,
  • uživatelé služeb noclehárny,
  • osoby ve finanční tísni,
  • osoby žijící v nevyhovujících podmínkách,
  • osoby, které prozatímně bydlí u přátel a příbuzných nebo bez právního nároku využívají pozemku nebo prostor, který jim nenáleží.

2. Smysl, poslání a cíl služby

NAŠE POSLÁNÍ: Posláním Centra pomoci Samaritán v Ústí nad Labem je nabídnout osobám bez přístřeší podmínky pro uspokojení jejich základních životních potřeb. Služba poskytuje stravu, podmínky pro zajištění osobní hygieny, ošacení a sociální poradenství. Služba nabízí individuální podporu a bezpečné prostředí pro řešení nepříznivé sociální situace.

CÍLE CENTRA POMOCI SAMARITÁN

  • Zajištění základních životních potřeb - bezpečí, teplo, strava, osobní hygiena a ošacení
  • Snížení sociálních rizik prostřednictvím sociálního poradenství.
  • Začlenění uživatelů do společnosti.
  • Podpora uživatelů k samostatnému řešení obtížných životních situací.
  • Poskytnutí zázemí k řešení negativních dopadů souvisejících se ztrátou přístřeší.
  • Motivace a podpora uživatele ke vstupu či návratu uživatelů na trh práce.
  • Získání samostatného bydlení uživatelů.
  • Vytváření podmínek ke zlepšení zdravotního stavu uživatelů.
  • Podpora k obnovení či upevnění rodinných vztahů.
  • Nabídnutí pomoci k řešení finanční situace uživatelů.
  • Podporovat a motivovat uživatele v řešení jejich životní situace, prohlubovat schopnost uplatňovat svá práva a zprostředkovat kontakt s návaznými službami a organizacemi v rámci poskytování sociálního poradenství. 

PRINCIPY

Respektování ztráty domova, způsobu života a porozumění uživatelům je základní hodnotou naší služby. Všichni zaměstnanci Centra pomoci Samaritán poskytují uživatelům podporu a ochranu v obtížné životní situaci. Centrum pomoci Samaritán nabízí důvěru, důstojnost a bezpečný prostor pro načerpání nových sil.

3. Nabízené činnosti

CO NABÍZÍME

CENTRUM POMOCI SAMARITÁN POSKYTUJE:

  • pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu,
  • poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy,
  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.

a) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:

  • umožnění celkové hygieny těla,
  • pomoc při osobní hygieně,
  • umožnění vyprání osobního prádla,
  • poskytnutí ošacení z charitního šatníku                                                                                                                                      

b) poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy

  • poskytnutí stravy,
  • vytvoření podmínek pro přípravu stravy: zajištění stravy od dodavatele                                                                                                      

c) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí

  • pomoc při vyřizování běžných záležitostí
  • pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporující sociální začleňování osob, včetně uplatňování zákonných nároků a pohledávek.

Základním prvkem pomoci je individuální plánování, které slouží uživateli k hledání východisek z obtížných situací. Postupně dochází k plnění naplánovaných cílů v oblasti zaměstnání, bydlení, zdravotního stavu, osobních problémů apod. Sociální pracovník sleduje naplňování cílů a v případě, že nedochází k naplňování cílů, navrhuje možnosti přehodnocení a hledání jiných cest tak, aby došlo ke zmírnění nebo vyřešení nepříznivé situace uživatele. Po navození změny, dosažení cíle, se celý průběh práce zhodnotí a uživatel si volí další postupy řešení své situace.

4. Specifika služby

CENTRUM POMOCI SAMARITÁN NEPOSKYTUJE SLUŽBU OSOBÁM:

  • agresivním
  • osobám pod vlivem alkoholu (více než 0,4%),
  • osobám, u kterých je zjištěno infekční onemocnění přenosné v rámci běžného společného soužití,
  • osobám, jejichž zdravotní stav vyžaduje péči další osoby. 

Časový rozsah poskytování služeb

Úhrada za služby

PLACENÁ SLUŽBA

ÚHRADA ZA SOCIÁLNÍ SLUŽBU

  • sociální poradenství je poskytováno bezplatně
  • polévka + chléb + káva (6 Kč)
  • svačinový balíček (4 Kč)
  • sprcha (10 Kč)
  • šampon a mýdlo (1 Kč) 
  • ošacení, obuv (symbolický poplatek)

Fakultativní činnost

NE

Architektonická bezbariérovost

ANO

Název poskytovatele

Charita Ústí nad Labem

IČ poskytovatele

44225512

Kontaktní údaje na poskytovatele